2008 är året vi hoppas på

image223

Nytt år ny erfarenheter!

Att skriva blogg är inte alltid så lätt har jag nu fått erfara. Kändes som allt hände de sista dagarna innan jul banne mig. Nåväl tänker inte gå in så noga på det men många tankar har gått igenom min trånga skalle senaste tiden.

Sista bilden 2007 blev denna ovan som jag tog från Ramberget vid tolvslaget 31/12-01 eller man kan säga att det blev första bilden 2008 om man nu vill vrida det till den fördelen. Foto är för mig en stor hobby och bara en hobby. Har knappt lärt mig on/off knappen på min Canon 400D sen jag köpte den för nöjets skull. Men den sitter fint i handen och den tar enormt bra bilder så jag är mycket nöjd.

2008 är det nu och jag som precis lärt mig skriva 2007, vart tar åren vägen? Vem vet kanske blir detta år som man blir pappa, gifter sig och flyttar till villa? Eller så träffar man henne med stort H och väntar med pappalivet och villan tills 2009 men det vore underbart om hon stod framför mig en dag och man fick beskåda vackra ögon och föra ens armar om hennes kropp i en mjuk, smekfull och kärleksfull kram. Allt detta får tiden utvisa och man får se vad som sker i framtiden liksom. Hur krokig vägen än må vara med alla hinder så håller vi fast i varandra med hoppet på en vacker dag.

2007 var ett fartfyllt år dock utan fartböter och vad jag kan minnas även utan P-böter. Det var även året då den gamla kärran fick ett nytt hem, blev utbytt mot en annan kärra och livet rullade på i snabbare fart. Tur att denna blev svart så polisen inte ser den lika lätt som den förra i silver. 2007 var även det år då sensommaren slog till mig med känslor för en person och denne följer även med in på 2008. Hon dansade in i mitt liv som det vore ur "Svansjön" fast denna utspelar sig på ett berg mitt i natten och det är ingen lie(gillar svenskengelska). Tänkt vad ett misstag kan ge till livets goda känsla ändå.

Men 2007 var även sorgeåret då min älskade farmor klev av livets tåg och tog farväl. En farmor som vart stort stöd genom livet för mig och saknaden är enorm. Hon var precis lika god som den lyckligaste filmen man kan se där en ödmjuk farmor finns med, någon man kunde prata om allt med för hon fatta alla generationer och dess problem. Gladde sig gott åt andras lycka med och gav en många kloka ord genom åren som jag stolt kommer bära med mig och ge vidare till mina barn.

image226

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta farmor

image224

2007 var även året Tingeling dök upp på vår gård och jag fick vara hundvakt ett dygn tills den rätta ägaren hittades, nu snackar vi fin och snäll hund som jag saknar

image225

Även time för bilbytarår och denna stjärna rullar fortfarande

image227

2007 var även som mormor & morfar flytta från Höje och vi hade loppis

image229

Se på fan jag blev kolloni ägare i Göteborg 2007 där jag har en liten stuga och odlar vidruvor. Blir nog mest slappa dagar där med lite grill och sola

image228

Nog om detta år 2007 nu har jag skålat in 2008 och ser fram emot nya upptåg

God fortsättning






Kommentarer
Postat av: Lena

Ja det var verkligen ett år man minns. Det var ett år fyllt av fart och fläkt och dåliga vibbar för mig tyvärr men nu hoppas jag verkligen att detta året (2008 se jag kan!) för med sig varmare vindar, finare minnen och bättre liv. Det var ju dessutom det året jag fick privilegiet att få lära känna dig(om än ytligt) som visade sig vara en man av goda råd genom dina bloggar många gånger. Du kan inte ana vad jag har läst, begrundat, lärt mig och tagit åt mig av dina bloggar!!! Så låt detta året bli fyllt av fler av dina underbara bloggar, min vän. Och en God Fortsättning på detta året. Kramizar till dig och de nära och kära du har runt omkring dig.

2008-01-06 @ 16:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0