Stora tvättadagen, skitkul!

Fy bubblan ännu en dag har kommit till i ens liv. Tack å lov att hon med stort H ringde mig så jag fick vakna till hennes sockersöta röst. Tänkt om hon kunde väcka mig med ett SOS =) Men den tiden kommer jag bara vet det.

Något jag faktiskt gillar är att tvätta mina kläder, men gör det på tok för sällan. Ta bara under jul och nyår så orkade jag faktiskt inte tvätta utan fick köpa allt nytt från top till tå. Lite nya saker i de redan överfulla garderoberna är alltid roligt. Men nu idag har jag en tvätttid bokad och allt ska ske mellan 16-20 ikväll, snacka om dåligt med tid för mycket tvätt, men fasen så skönt det ska bli att få tvätta precis allt rent och lent igen.


Det finns mycke man borde göra och sen alla dessa måsten i livet. Jo morsan hota med ett besök i början på februari så jag får ta mig i kragen och städa tills dess. Men städa är inte något jag tycker är kul så därför kommer lätt andra saker som tex shopping i vägen för sånt "måste" Man har nog för mycke prylar ändå kanske. Fy det borde verkligen finns billig arbetskraft, någon som vill städa skulle LÄTT få jobba hos mig någon timme i veckan. Ångest, lätt illamående och undanflykter tillhör vardagen när själva städandet kommer upp i min lilla skalle men nu finns inget val längre så städandet blir ett faktum, men idag är det tvätten som gäller.


S E M E S T E R ! ! !


Jag vill ha sol och värme. Alla drar ju till Thailand och roar sig, jag kanske borde göra detsamma. Vill ligga på en skön strand nu eller slappa på en solstol vid hotellet och ha fullständig service vid lunch och drickapåfyllning. Bara få komma iväg och njuta av livet. Men jag vill inte åka ensam så jag får snällt vänta ett tag till innan det kan bli någon resa. Men direkt som hon kan så sticker vi hoppas jag. Sen komma hem och se fram emot resan till Maldiverna i höst med det lilla kapellet =) Drömma får man och det är precis vad jag gör och hoppas att drömmen slår in. Fast just nu så är solariet det närmaste jag kommer till värme och det är inte helt fel heller vill jag lova, rumpen blir förjävla varm bara.


Fast nu blir det bara att vänta på att klockan ska bli 16:00 så man kan börja tvätta. Ligger kvar i sängen så länge som möjligt, varför ska man gå upp innan 4?


Kommentarer
Postat av: Marlene

Ta med mig t Thailand i handbagaget?! Please!

2008-01-09 @ 11:45:10
Postat av: The Next Mrs. PellePop

Maldiverna i November...
Du vet vad som väntar ;-)
*Kyrkklockor ringer*

2008-01-10 @ 21:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0